Autobusy szynowe REGIO TRAMP typu 213M, 215M, 216M, to lekkie, nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy spalinowe, przeznacz. do obsługi ruchu osobowego na regionalnych liniach normalnotorow. lub do ruchu przygranicznego o szerokości toru 1435 i 1520 mm, po zastosowaniu zestawów kołowych z samoczynną zmianą rozstawu kół. Pojazdy charakteryzują się częścią niskopodłogową w strefie środkowej i częścią wysokopodłogową przy końcach pojazdu. Drzwi wejściowe usytuowane są w części niskopodłogowej.
Przejście między częścią niskopodłogową a wysokopodłogową jest możliwe przez trzystopniowe schody. Wysokość wejścia wynosi 600 mm nad poziomem główki szyny. W pojazdach wydzielone jest miejsce na wózek inwalidzki oraz miejsce na mocowanie rowerów. Istnieje możliwość wyposażenia pojazdów w ekologiczny przedział sanitarny(WC). Przedział pasażerski ma wentylację wyciągowo nawiewną oraz ogrzewanie konwektorowe i nawiewne, a w opcji klimatyzację.
Z obu stron pojazdów znajdują się kabiny maszynisty oddzielone od pomieszczenia dla pasażerów. Stanowisko pracy maszynisty zapewnia komfortowe warunki pracy. Pulpit maszynisty jest ergonomiczny, zgodny z kartą UIC. Elementy wyposażenia pulpitu są pozbawione ostrych krawędzi. Pole widzenia szlaku, elementy sygnalizacyjne i sterownicze zgodne są z wymaganiami kart UIC. Kabina maszynisty wyposażona jest w klimatyzator. Autobusy oparte są na wózkach jednoosiowych. Wózek napędny typu 19MN oraz wózek toczny typu 32AN wyposażone są w zestawy kołowe z hamulcami tarczowymi. Zestawy kołowe napędowe posiadają przekładnie mechaniczne, umieszczone na osi zestawu i elastycznie podparte na ramie. Usprężynowanie I stopnia to daszkowe sprężyny gumowo-metalowe, a usprężynowanie II stopnia -sprężyny pneumatyczne oraz sprężyny gumowo-metalowe, działające jako sprężyny awaryjne, w przypadku braku powietrza. Połączenie wzdłużne między wózkiem a pudłem realizowane jest przez dwa równoległe prowadniki poziome z mocowaniem przegubowym.
Pojazdy posiadają jeden(213M) lub dwa(215M i 216M), podpodłogowe układy napędowe, umieszczone przed wózkiem jednoosiowym, napędzające oś wózka napędnego. Autobusy wyposażone są w urządzenia sterowania ruchem, tj. SHP (samoczynne hamowanie pociągu), CA (czuwak aktywny), Radio Stop.
Autobusy szynowe REGIO TRAMP charakteryz.się:
• redukcją emisji zanieczyszczeń szkodliwych przez zastosow. silników wysokoprężnych według EURO III;
• redukcją zużycia energii poprzez zmniejszenie masy pojazdu przez lekką konstrukcję stalową;
• zastosowanie lekkich komponentów do budowy pudła pojazdu;
• zastosowaniem silników spalinowych o małym zużyciu paliwa oraz wykorzystaniem ciepła z układu chłodzenia silnika i przekładni do ogrzewania kabiny pojazdu;
• redukcją nakładów na przeglądy i obsługę przez zastosow. podzespołów bezobsługowych, mało zużywając. i nie wymagając. stałego nadzoru;
• zastosowaniem materiałów nieszkodliw. dla środowiska podczas procesu produkcyjnego;
• zastosowaniem materiałów przystosowan. do recyklingu.