Zestaw transportowo-dystrybucyjny typ CN-27 D Przeznaczony jest do przyjmowania, czasowego przechowywania, transportu i tankowania ze zbiornika naczepy techniki lotniczej, oczyszczonym i odwodnionym paliwem lotniczym o kodzie NATO F-34, klasa 3 wg ADR.
Zestaw przeznaczony jest do eksploatacji na otwartej przestrzeni przy temperaturze otoczenia od -30 0C do +65 0C, przystosowany jest do przewozu na platformach kolejowych budowy normalnej przy wpisywaniu się w skrajni kolejowej międzynarodowej RIV zgodnie z normą PN i skrajni zgodnie z normą STANAG 3832, przystosowany jest również do przewozu promowego.
Charakterystyka techniczna
Ciągnik siodłowy:
* Jelcz C642D.35, wykonanie w wersji
FL/ADR, silnik IVECO typ CURSOR 8,
wysokoprężny, z turbodoładowaniem, chłodzony wodą , max moc 259 KW (352 KM), spełnia normę czystości spalin EURO-3,
* układ napędowy 6x4,
* rozstaw osi 3400+1350 mm,
* ogumienie 275/70 R22,5,
* układ hamulcowy dwuobwodowy, z regulacją
* siły hamowania, wyposażony w ABS
Wymiary i masy zestawu:
* Długość: 15440 mm
* Szerokość: 2530 mm
* Wysokość: 2940 mm
* Masa własna zestawu 21150 kg
* Dopuszczalna masa całkowita zestawu 42000 kg
Wymiary i masy cysterny-naczepy:
* Długość: 10625 mm
* Szerokość: 2530 mm
* Wysokość: 2870 mm
* Rozstaw osi trzyosiowego zestawu jezdnego (z zawieszeniem pneumatycznym, z pojedynczymi kołami) 1310+1310 mm
* ogumienie 385/65R-22,5
* czop zaczepowy 50,8 mm (2'')
* masa własna cysterny-naczepy 9415 kg
* dopuszczalna ładowność cysterny-naczepy 20800 kg
Zbiorniki naczepy-cysterny:
* materiał: blacha stalowa o podwyższonej wytrzymałości,
* przekrój: kufrowy
* powłoka wewnętrzna zbiornika odporna na paliwo lotnicze
* pojemność całkowita: 26900 dm3
* ilość komór: 1
* Wyposażenie komory: dwa włazy inspekcyjne z pokrywami O500/250, zawór oddechowy, zabezpieczenie p. detonacyjne, listwa pomiarowa, czujnik napełnienia, zawory denne
System napełniania:
* odgórne, przez otwór wlewowy O 250 umieszczony w pokrywie włazu
* oddolne: przy użyciu węzła dystrybucyjnego agregatu pompowo-pomiarowego lub przy użyciu obecnej pompy
System rozładunku:
* grawitacyjny, przy pomocy węży spustowych z przyłączem typu Kamlok Dn 100
* przez agregat dystrybucyjno-pomiarowy bez pomiaru ilości.
Agregat dystrybucyjny:
Typ ATS 1500/400, dla cystern lotniskowych, przeznaczony do ciśnieniowego i bezciśnieniowego tankowania statków powietrznych paliwem lotniczym o kodzie NATO F-34, z możliwością roztankowywania statków powietrznych oraz przepompowywania paliwa między zbiornikami zewnętrznymi i funkcją mieszania paliwa w zbiorniku. Tankowanie ciśnieniowe (głowicą CARTER) - Qmax = 1500 dm3/min, tankowanie bezciśnieniowe (pistoletem) - Qma x= 350 dm3/min.
Instalacja uziemiająca:
* nawijaki z przewodem masującym i szczypcami,
* bagnety
* urządzenie z paskiem antystatycznym